Нове на сайті


Інтерв'ю
Новини області
Новини України
Оголошення
Афіша

Прострочені ліки: ​як повернути товар до аптеки

Джерело: Соцпортал

Прострочені ліки: ​як повернути товар до аптеки
29 Січ 2020 07:05 | Новини України

Існує точний Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну/повернення, з підстав, зазначених у 9-й статті Закону України «Про захист прав споживачів», затверджений Кабміном.

Згідно з Переліком обміну/поверненню не підлягають продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни й певні непродовольчі товари.

Якщо ви купили ліки належної якості, ви не можете їх повернути. Якщо ж товар неналежної якості – ви маєте на це повне право. Як повертати ліки розповідає телеграм-канал “Захист прав споживачів”.

  • Придбання ліків — це звичайний договір роздрібної купівлі-продажу. Через те, що це договір із покупцем-фізичною особою, крім норм Цивільного кодексу, діють ще й усі гарантії про захист прав споживачів. А такий покупець ліків є споживачем.
  • За договором роздрібної купівлі-продажу, покупець може діяти певним чином, не тільки якщо йому продали товар неналежної якості. Але і якщо йому продали якісний товар.

Про це ж сказано у Законі України «Про захист прав споживачів». Споживач може обміняти у продавця непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

  • Належна якість товару, роботи або послуги — це властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах, та умовам договору зі споживачем.
  • А щодо лікарських засобів, то, за законом, до них належать: речовини (субстанції), що діють, готові лікарські засоби (лікарські препарати, ліки, медикаменти), гомеопатичні засоби, засоби, які використовуються для виявлення збудників хвороб, а також боротьби зі збудниками хвороб або паразитами, лікарські косметичні засоби та лікарські домішки до харчових продуктів.

Інша справа з продажем лікарських засобів неналежної якості.

Згідно із Законом про захист прав споживачів, якщо ви придбали продовольчі товари неналежної якості, продавець зобов’язаний замінити їх товарами належної якості або повернути сплачені гроші. Але це якщо недоліки товару вдалося виявити у межах терміну придатності.

Термін придатності — це термін, визначений нормативно-правовими актами, нормативними документами, умовами договору, протягом якого в разі додержання відповідних умов зберігання та/або експлуатації чи споживання продукції її якісні показники й показники безпеки мають відповідати вимогам нормативно-правових актів, нормативних документів та умовам договору.

Тобто, якщо ви придбали ліки неналежної якості, у вас є повне право вимагати або замінити їх ліками належної якості, або повернути вам гроші. Причому ви самі вибираєте варіант, а продавець на підставі закону тільки зобов’язаний діяти відповідно до ваших вимог, як покупця. За винятком хіба що випадків, коли у продавця немає відповідних ліків належної якості, щоб надати їх замість ліків неналежної якості.

Оставить комментарий

avatar
250